sunnuntai 1. huhtikuuta 2012

Put your hands up for... Ohio!

Multa toivottiin postausta mun vaihtarivuodesta, tässä siis suuri kuvapläjäys siitä!
Huhhuh! Tulipas paljon kuvia yhteen postaukseen. No ei se mitään. Eli siis, jos joku ei vielä tienny, olin vaihtarina 2010-2011 USA:ssa Ohiossa ihan West Virginian rajalla sellasessa pikkupaikassa nimeltä Longbottom. Mun aikaan tuolla mahtu kaiken näköstä, hyvää ja pahaa, hauskoja ja ei niin hauskoja asioita, ihania ystäviä ja hetkiä sekä kaikkea muuta. Välillä sinne on ikävä, varsinkin just nyt kun menin läpi näitä kaikkia kuvia, ja muutenkin viime aikoina, koska mun hostperheen isä kuoli mikä oli aika rankka juttu myös mulle tietysti. Suunnitelmissa ois lähtee takas käymään ens vuonna, kun musta toivonmukaan tulee ylioppilas! Sitä odotellessa. Kysykää toki jos on jotain kysymyksiä, en jaksanu tähän mitään hirveetä stooria kirjottaa. :)

 -Emmi

9 kommenttia:

  1. Oliko sulla jotain ihan parasta kaveria tai poikaystävää tona aikana, ja kuinka läheiseks toi host perhe tuli sulle? :)

    VastaaPoista
  2. anon: joo olihan mulla! parhaita kavereita oli itseasiassa 3, ashley, baylee ja kendrick. ja poikaystäväkin oli, nimeltä colin. en hoksannu laittaa kendrickistä tai colinista kuvaa haha. ja host perhe tuli läheiseksi joo, eniten ehkä vanhin ja nuorin sisko ja äiti. :)

    VastaaPoista
  3. mikä oli sun järjestö ja olitko siihen tyytyväinen? :) paljonko se vaihtarivuosi maksoi ja paljonko meni siellä sitten noin esim kuukaudessa rahaa? :)

    VastaaPoista
  4. mikä oli vaihtarina olemisessa parasta ja mikä huonointa? :) jos voisit muuttaa jotain, niin mitä? ja vielä että oliko sinne lähtöön vaikee valmistautua?

    VastaaPoista
  5. anon: ef:n kautta menin. suomen ef:n olin tyytyväinen, mutta usa:n omaan en niin kovin. en oo ihan tarkalleen varma, mutt joku 9000 oisko? menin kyllä sinne valmennus leirille joka makso sitten vielä 1000. mitenköhän paljo mulla meni rahaa suunnilleen?? en yhtään muista. se vähän riippu, mutta ei nyt kovin paljoo. :)
    anon: parasta oli tietysti kaikki kokemukset, ja se kun oli vaihtari niin kaikki oikeesti halus oppia tuntemaan sut, niin sai ihan hirveesti kavereita. huonointa oli ehkä se, että kun meni sinne perheeseen niin siellä oli niin paljo kaikkia uusia (tyhmiä) sääntöjä joita piti noudattaa. :D mul oli alus ehkä vähän liialliset odotukset, niin muuttaisin sitä. ja hmmm ei oikeestaan ollu hirven vaikeeta valmistautua, mähän menin eka nimittäin sinne valmennusleirille. :)

    VastaaPoista
  6. oi tiesiks et oot supernätti! .......itken täällä katkeria & verisiä kyyneleitä ku haluaisin itekkin niin kauheesti vaihtariks, raha vaan ei riitä :D oon kateellinen!

    VastaaPoista
  7. petra: kiitos! no hö :( se on kyllä ärsyttävän kallista puuhaa.

    VastaaPoista
  8. 1. auttoiko se valmennusleiri paljoa, oliko siitä paljon hyötyä nii kannattaako sinne mennä?
    2. tuliko sulla jotain ongelmia tän vaihtarivuoden aikana niinku tähän vaihtarina olemiseen liittyen? esim. järjestö mokas jossain vaiheessa yms
    3. järjestikö sun järjestö sulle jotain toimintaa siellä? ja miten paljon ja miten olit yhteydessä sun järjestöön ja kuinka hyvin ne piti susta huolta?
    4. saitko itse valita mihin menit?
    5. saitko vaihtarivuoden ansiosta jotain kursseja lukiossa pois?
    6. saitko jotain todistusta sieltä amerikasta niinku koulusta?
    7. minkä takia valitsit ef:n?
    8. oliko sun host-perheessä muitakin vaihtareita samaan aikaan?
    9. tarvittiko sun itte paljo miettiä kaikkee näitä asioita, vai kuinka hyvin ef hoiti kaiken sun puolesta? mitä sun piti itte hoitaa? ja hoitiko ne sulle koulupaikan?
    10. saako siitä vaihtari paikasta päättää kuinka paljon?

    ps. oot ihan yli kaunis!

    VastaaPoista
  9. anon: jes paljon kysymyksiä haha!
    1. auttoi siinä mielessä, että sitä kieltä oikeesti tottu puhumaan siellä. ois ollu kamalaa mennä suoraan sinne isäntäperheeseen ilman että on puhunu sitä kieltä jo hetki aikaa. siellä sai muutenkin niin paljon ihania kokemuksia että kyllä kannattaa!
    2. eipä oikeestaan?
    3. no ei järjestänyt kyllä. mulla oli siellä sellanen aluevalvoja, joka ei kyllä pitänyt minkäänlaista yhteyttä oikeestaan, muutaku kerran kuukaudessa soitti ja kysy oonko noudattanu sääntöjä niin juu.
    4. en saanut. otin kyllä sellasen aluevalinnan joka makso taas erikseen joku 500e, mutta en siltikään päässyt sinne minne halusin.
    5. joo sainhan mä kokonaiset 7, mutta en mitään pakollista kurssia.
    6. juu sain! ei sieltä varmaan voikkaan lähtee ilman sellasta. :D
    7. varmaan sen takia koska ef oli mulle se tunnetuin, ja muutama kaveri suositteli sitä.
    8. ei ollut, mä olin ainoa!
    9. ef hoiti kyllä ihan hyvin, niillä kyllä kesti se kaikki vähän aikaa niiku just toi isäntä perheen valitteminen. sain mun tyylii joku 2 viikkoo ennen ku lähin sinne. ja siis ne hoiti tyyliin ihan kaikki asiat, joita mun ois ollu mahdotonta itse hoitaa, niiku just toi koulun valitseminen.
    10. no eipä perjaatteessa yhtään. niinku jo sanoin, ef:llä on se aluevalinta mahdollisuus missä voi valita suunnilleen minne päin usa:a haluaa, mutt sekään ei aina toteudu.

    kiitos paljon. toivottavasti nää vastaukset autto edes jotenkin oon vähä huono :D

    VastaaPoista